اخبار استانداری زنجان

استاندار زنجان:

نوروز فرصتی برای تحرک اقتصاد گردشگری استان زنجان

استاندار زنجان گفت: نوروز فرصتی برای شناساندن هویت‌های فرهنگی و تحرک اقتصاد گردشگری استان زنجان است.

تاریخ: یکشنبه, 05 اسفند,1403
نویسنده: زهرا رستمی
نسخه چاپی
نوروز فرصتی برای تحرک اقتصاد گردشگری استان زنجان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان، محسن صادقی، ظهر یکشنبه در جلسه ستاد خدمات سفر استان زنجان با حضور اظهار کرد: تقارن ماه مبارک رمضان و عید نوروز نکاتی دارد که باید به آن توجه  و دقت شود.

استاندار زنجان با بیان اینکه دستگاه‌ها بر اساس مدیریت سال‌های گذشته در ایام نوروز، اطلاعات و تجربیات  زیادی را دارند، افزود: انتظار داریم هیچ نوع ناهماهنگی را  در این ایام شاهد نباشیم.

او  با توصیه بر خلاقیت‌های جدید در هر کمیته ستاد خدمات سفر عنوان کرد: فراخوان ارائه پیشنهادات خلاق و جدید از طریق رسانه اعلام شود.

صادقی با اشاره به اینکه سهم ما در پذیرش گردشگران در نوروز ۱۴۰۳ زیر ۱۰۰ هزار نفر و سهم ترددها، ۱.۵ میلیون خودرو بوده که سهم حداقلی است، خاطرنشان کرد: جاذبه‌ها و ظرفیت‌های استان زنجان در حقیقت فراتر از این عدد است.

او  با بیان اینکه رفتار میزبان و قیمت‌ها در حافظه تاریخی گردشگران باقی می‌ماند، ادامه داد: سه بخش مهم عضو ستاد خدمات سفر شامل امنیت، درمان و امداد نقش مهمی در بهبود این خاطره در ذهن گردشگران دارد.

استاندار زنجان به شکل‌گیری هویت جمعی تحت عنوان ستاد خدمات سفر از سوی دستگاه‌های ذی ربط تاکید کرد و افزود: کار ستاد کار تیمی است و باید با یک فرماندهی واحد پیش روند و از تبلیغ سازمانی پرهیز شود.

صادقی ذخیره مواد غذایی از جمله آرد و نان را مهم خواند و گفت: این ستاد جلسه‌ای را با اصناف بگذارد و باید توجه داشت که تخفیفات، رفتار و برخوردها در خاطره می‌ماند.

استاندار زنجان ضمن بااهمیت خواندن تشدید برگزاری منظم جلسات و اجرای رزمایش‌های مشترک عنوان کرد: هر حرکتی در غالب ستاد انجام شود، همچنین نصب بنرهای متحدالشکل و پرهیز از آشفتگی تبلیغاتی در مبادی ورودی ضروری است.

او با اشاره به اینکه نوروز بخش مهمی از فرهنگ ملی ما را تشکیل می‌دهد، یادآور شد: این ایام فرصتی برای شناساندن مناطق، تحرک فعالیت اقتصادی، نمایش فرهنگ عمومی استان و شهرستان، معرفی غذاهای بومی و نشاط اجتماعی اجتماعی است.

صادقی با تاکید بر اینکه روی آمارها دقت شود، تصریح کرد: تعارض آماری، اغراق آماری و کتمان آماری کار درستی نیست؛ چراکه آمار مبنای تصمیم‌گیری است و باید برآورد دقیق مسافران و خودروها برای برنامه‌ریزی‌های آینده مورد توجه قرار گیرد.

استاندار زنجان با تاکید بر تلاش شهرداری برای آراستگی شهر، ادامه داد: تبلیغات محیطی و محتوای تبلیغاتی موضوع مهم دیگر است، همچنین بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها حضور یابند.

او گفت: بازاریان سرمایه اجتماعی محسوب می‌شود و  صدا و سیما  باید ویژگی رفتاری کسبه با گردشگران را تبیین و پخش کنند.

او  با تاکید بر ارائه گزارش هفتگی کمیته‌ها خاطرنشان کرد: اگر یک دستگاه به عنوان یک قطعه پازل نقش خود را به درستی ایفا نکند این پازل کامل نخواهد شد.

 


تعداد نمایش ها (19)/نظرات (0)

DNN