شرح وظایف معاون برنامه ریزی وامور عمران

  1. تشكيل جلسات كميته برنامه ريزي شهرستان و پيگيري مصوبات آن.
  2. نظارت بر اجراي پروژه هاي تملك دارائي هاي سرمايه اي در سطح شهرستان.
  3. همكاري در تهيه و تدوين گزارشات ماهيانه و سالانه اقتصادي شهرستان.
  4. بررسي و شناخت به منظور بهره برداري از كليه امكانات موجود شهرستان در كليه زمينه هاي اقتصادي، كشاورزي، صنعتي و ... .
  5. تشكيل جلسات ماهيانه و ايجاد هماهنگي در زمينه امور بانكي و ارسال گزارشات به مراجع ذيربط.
  6. نظارت در توزيع عادلانه ارزاق عمومي و كالاهاي اساسي و ساير مواردي كه از طريق دولت ارائه مي گردد.
  7. مشاركت در طراحي نظام برنامه ريزي جامع توسعه منطقه اي (در محدوده شهرستان).
  8. بررسي و مطالعه و تدوين برنامه هاي اقتصادي در زمينه اشتغال و سرمايه گذاري با بهره گيري از استعدادهاي موجود در شهرستان.
  9. بررسي و شناخت توانمندي و استعدادهاي شهرستان در جهت تأمين توسعه پايدار و تدوين برنامه هاي امور زيربنائي، توليدي، اجتماعي، فرهنگي و آموزشي با همكاري دستگاههاي اجرائي شهرستان.
  10. تهيه و تدوين برنامه هاي توسعه شهرستان در چارچوب برنامه هاي كلان شهرستان با هدايت و همكاري واحدهاي شهرستاني.
  11. نظارت بر عملكرد واحدهاي شهرستاني در حوزه عمراني.
  12. نظارت بر عملكرد كميته هاي اجرائي آرد و نان و حوادث غيرمترقبه.
  13. پيگيري امور مربوط به ارزشيابي سالانه مسئولين ادارات.
  14. نظارت و مراقبت در بهبود و پيشرفت امور عمراني شهرستان و نظارت بر حسن اجراي طرح هاي مربوطه و نحوه تقسيم اعتبارات طرح‌هاي عمراني.
  15. نظارت و مراقبت در تهيه و تنظيم و اجراي برنامه ها و طرح هاي عمومي و عمراني از طريق هماهنگي با فعاليت هاي ادارات و سازمانها.
  16. تهيه و جمع آوري اطلاعات و آمارهاي لازم منطقه اي به منظور استفاده در برنامه‌ريزي‌ها.
  17. فراهم ساختن موجبات تأمين حوائج عمومي مردم از طريق جلب همكاري مؤسسات و سازمان هاي دولتي و غيردولتي.
  18. اقدام در جهت جلوگيري از پيشامدهاي نامطلوب منطقه اي و رفع حوائج ضروري اهالي در مواقع بروز حوادث و سوانح و اتفاقات ناگهاني و كمك به آسب ديدگان.
  19. نظارت بر تهيه لايحه بودجه دهياري ها و نظارت بر اجراي لايحه مصوب.
  20. تشكيل جلسات شوراي ترافيك و نظارت و مراقبت بر امور ترافيكي شهرستان و ساماندهي حمل و نقل عمومي.
  21. هماهنگي و انجام امور مربوط به ايمن‌سازي، بازسازي و كمك هاي بلاعوض كشاورزي و حوادث غيرمترقبه.
  22. تشكيل جلسات ستاد سوخت شهرستان و نظارت بر تأمين و توزيع مواد سوختي شهرستان.
  23. نظارت بر انجام امور پرسنلي و مسائل مالي و تجهيزاتي فرمانداري و بخشداري ها.
  24. نظارت و پيگيري امور پشتيباني و اداري.
  25. انجام امور مربوط به مسائل اشتغال، جذب تسهيلات تكليفي و اعتبارات اشتغال زائي و وام هاي خود اشتغالي و همكاري با بانك ها.
  26. پيگيري و مكاتبه در خصوص امور مربوط به مسائل برنامه ريزي و عمراني در سطح شهرستان.
  27. پيگيري جهت اجراي سياستها و برنامه هاي تدوين شده توسط حوزه هاي معاونت برنامه ريزي، پشتيباني و امور عمراني استانداري.
  28. نظارت بر تهيه و تدوين و ارسال گزارشات مورد درخواست معاونت برنامه ريزي، پشتيباني و امور عمراني استانداري.
  29. نظارت و هماهنگي لازم بر عمكرد بخشداران در حوزه هاي برنامه ريزي، عمراني و پشتيباني.

انجام ساير امور محوله از جانب مقام مافوق.

احمدرضا حافظي

 

معاون برنامه ریزی وامور عمرانی