شرح وظايف

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: معاونت سياسي و امنيتي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : مدير كل دفتر امور اجتماعي

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: كارشناس مطالعات اجتماعي)

6- شماره پست : 62-13

7- شرح وظايف پست :

 

الف) حوزه امور اجتماعي :

  1. نظارت و هماهنگي براي شناسايي و اولويت بندي نیازها و خصوصيات اجتماعی ، فرهنگی و رفاهي استان .
  2. برنامه ريزي براي شناسايي مسائل ، مشكلات و آسیب های اجتماعی در جهت بهبود شاخص هاي فرهنگي ، اجتماعي و رفاهي استان .
  3. بررسي مسائل و نيازمندي هاي اجتماعي و فرهنگي منطقه ، تعيين اولويت ها در اين زمينه و تعامل و همكاري با حوزه ستاد وزارت كشور .
  4. بررسي نیازها و مراقبت در مسائل بهداشتی ، فرهنگی و اجتماعی استان و هماهنگي براي بهبود امور مربوطه .
  5. نظارت و رسيدگي بر بهبود وضع اماكن عمومي .
  6. نظارت لازم در جهت تجهیز و افزايش ميزان مشاركت مردم روستا و شهر در امور اجتماعی و كارهای عام المنفعه .
  7. برنامه ريزي و هماهنگي براي برگزاري جلسات كارگروه اجتماعي و فرهنگي .
  8. نظارت بر برنامه هاي فرهنگي دستگاه هاي اجرايي استان .
  9. نظارت و مراقبت در تشكیل و فعالیت شورای نامگذاری استان بر اساس مقررات موجود .
  10. نظارت بر نامگذاری و تغییر نام واحدهای مختلف تقسیمات‌كشوری و اماکن عمومی در سطح استان و ارائه پیشنهادات لازم به وزارت کشور.

 

ب) حوزه سازمان‌هاي مردم نهاد :

  1. شناسايي زمینه های مشاركت مردم در موضوعات اجتماعی و تدوين برنامه ها و راهكارهای مناسب در جهت افزایش آن در استان .
  2. برنامه ريزي و نظارت بر عوامل مؤثر در جهت اجرای سیاست‌های اجتماعی دولت از طریق سازمان‌های مردم نهاد .
  3. برنامه ریزی بمنظور توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد و نظارت مستمر بر فعالیت آنها مطابق با قوانین و مقررات .
  4. نظارت ‌بر فرآيند صدور پروانه تأسيس تشكل‌هاي مردمي در سطح استان ‌و بررسي عملكرد ‌فرمانداري‌ها نسبت‌ به‌ صدور مجوز سازمان‌هاي مردم نهاد.
  5. نظارت بر روند بررسی و رسیدگی به گزارشات و شكایات واصله مربوط به سازمان‌های مردم نهاد و اعلام نتايج به مراجع ذیربط .
  6. بررسی و مطالعه راهكارهای تشویق و ارتقاء كیفی سازمان‌های مردم نهاد از طریق بسترسازی اجتماعی و هدایت منابع مختلف یارانه‌ای تخصيصی دولت در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه .
  7. راهبري، هماهنگی و همكاری با فرمانداریها در راستای اهداف توسعه فرهنگي ، اجتماعی و رفاهي از طريق افزايش ميزان مشاركت مردم و نهادها در سطح استان .
  8. انجام امور مربوط به دبيرخانه سازمان‌هاي مردم نهاد .
  9. انجام سایر امور محوله از جانب مقام مافوق .

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس يا دكترا در يكي از رشته هاي تحصيلي :

1- گروه علوم اجتماعي ، گروه روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز. 

2- روزنامه نگاري ، مطالعات خانواده ، مديريت دولتي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

9- توانمنديهاي مورد نياز :

  • توانايي مديريت و اداره مؤثر جلسات
  • توانايي برنامه‌ريزي ميان مدت براي تحقق اهداف حوزه كاري
  • توانايي سازماندهي مناسب منابع در اختيار براي تحقق اهداف حوزه كاري
  • توانايي و مهارت ايجاد هماهنگي لازم ميان منابع داخلي و خارجي سازمان
  • توانايي نظارت و كنترل بر نتايج و خروجي فرآيندها و فعاليتهاي مجموعه تحت مديريت
  • توانايي هدايت و رهبري كاركنان تحت مديريت
  • توانايي حل تعارضات گروهي و سازماني در حوزه فعاليت
  • توانايي ايجاد گروه و تيم هاي كاري اثربخش در واحد تحت مديريت
  • آشنايي كافي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت
  • توانايي در مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات
  • مهارت در تصميم گيري سيستمي و همه جانبه در حوزه فعاليت
  • آشنايي با علوم و فنون نوين مديريت
  • توانايي ايجاد انگيزه در كاركنان
  • برخورداري از روحيه تعامل، مشاركت‌پذيري و سعة صدر
  • توانايي برقراري ارتباط و تعامل سازنده با دستگاههاي اجرايي و سازمان‌هاي ذيربط
  • توانايي تجزيه و تحليل و تصميم گيري در مسائل مرتبط با حوزه كاري
  • برخورداري از روحيه مسئوليت پذيري، پاسخگويي و پاسخ خواهي در امور مربوط به حوزه كاري
  • توانايي برخورداري از نظرات مشورتي و كارشناسي و اعمال مديريت مشاركتي
  • توانايي طبقه بندي، تسهيم ، تشريك و توزيع اطلاعات
  • توانايي تفويض اختيارات و توانمندسازي مجموعه تحت مديريت
  • آشنايي با خصوصيات فرهنگي و اجتماعي استان
  • آشنايي با برنامه‌هاي توسعه اجتماعي و فرهنگي كشور
  • توانايي نظارت بر فعالیت تشكل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مطابق قوانین و مقررات
  • توانايي احصاي نيازهاي بهداشتي، فرهنگي و اجتماعي استان

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: معاونت سياسي و امنيتي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : مدير كل دفتر امور اجتماعي

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: كارشناس مطالعات اجتماعي)

6- شماره پست : 62-13

7- شرح وظايف پست :

 

الف) حوزه امور اجتماعي :

1-     نظارت و هماهنگي براي شناسايي و اولويت بندي نیازها و خصوصيات اجتماعی ، فرهنگی و رفاهي استان .

2-     برنامه ريزي براي شناسايي مسائل ، مشكلات و آسیب های اجتماعی در جهت بهبود شاخص هاي فرهنگي ، اجتماعي و رفاهي استان .

3-   بررسي مسائل و نيازمندي هاي اجتماعي و فرهنگي منطقه ، تعيين اولويت ها در اين زمينه و تعامل و همكاري با حوزه ستاد وزارت كشور .

4-     بررسي نیازها و مراقبت در مسائل بهداشتی ، فرهنگی و اجتماعی استان و هماهنگي براي بهبود امور مربوطه .

5-     نظارت و رسيدگي بر بهبود وضع اماكن عمومي .

6-     نظارت لازم در جهت تجهیز و افزايش ميزان مشاركت مردم روستا و شهر در امور اجتماعی و كارهای عام المنفعه .

7-     برنامه ريزي و هماهنگي براي برگزاري جلسات كارگروه اجتماعي و فرهنگي .

8-     نظارت بر برنامه هاي فرهنگي دستگاه هاي اجرايي استان .

9-     نظارت و مراقبت در تشكیل و فعالیت شورای نامگذاری استان بر اساس مقررات موجود .

10-  نظارت بر نامگذاری و تغییر نام واحدهای مختلف تقسیمات‌كشوری و اماکن عمومی در سطح استان و ارائه پیشنهادات لازم به وزارت کشور.

 

ب) حوزه سازمان‌هاي مردم نهاد :

11-  شناسايي زمینه های مشاركت مردم در موضوعات اجتماعی و تدوين برنامه ها و راهكارهای مناسب در جهت افزایش آن در استان .

12-  برنامه ريزي و نظارت بر عوامل مؤثر در جهت اجرای سیاست‌های اجتماعی دولت از طریق سازمان‌های مردم نهاد .

13-  برنامه ریزی بمنظور توانمند سازی سازمان‌های مردم نهاد و نظارت مستمر بر فعالیت آنها مطابق با قوانین و مقررات .

14- نظارت ‌بر فرآيند صدور پروانه تأسيس تشكل‌هاي مردمي در سطح استان ‌و بررسي عملكرد ‌فرمانداري‌ها نسبت‌ به‌ صدور مجوز سازمان‌هاي مردم نهاد.

15-  نظارت بر روند بررسی و رسیدگی به گزارشات و شكایات واصله مربوط به سازمان‌های مردم نهاد و اعلام نتايج به مراجع ذیربط .

16- بررسی و مطالعه راهكارهای تشویق و ارتقاء كیفی سازمان‌های مردم نهاد از طریق بسترسازی اجتماعی و هدایت منابع مختلف یارانه‌ای تخصيصی دولت در چارچوب قوانین و مقررات مربوطه .

17- راهبري، هماهنگی و همكاری با فرمانداریها در راستای اهداف توسعه فرهنگي ، اجتماعی و رفاهي از طريق افزايش ميزان مشاركت مردم و نهادها در سطح استان .

18-  انجام امور مربوط به دبيرخانه سازمان‌هاي مردم نهاد .

19-  انجام سایر امور محوله از جانب مقام مافوق .

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس يا دكترا در يكي از رشته هاي تحصيلي :

1- گروه علوم اجتماعي ، گروه روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز. 

2- روزنامه نگاري ، مطالعات خانواده ، مديريت دولتي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         توانايي مديريت و اداره مؤثر جلسات

-         توانايي برنامه‌ريزي ميان مدت براي تحقق اهداف حوزه كاري

-         توانايي سازماندهي مناسب منابع در اختيار براي تحقق اهداف حوزه كاري

-         توانايي و مهارت ايجاد هماهنگي لازم ميان منابع داخلي و خارجي سازمان

-         توانايي نظارت و كنترل بر نتايج و خروجي فرآيندها و فعاليتهاي مجموعه تحت مديريت

-         توانايي هدايت و رهبري كاركنان تحت مديريت

-         توانايي حل تعارضات گروهي و سازماني در حوزه فعاليت

-         توانايي ايجاد گروه و تيم هاي كاري اثربخش در واحد تحت مديريت

-         آشنايي كافي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت

-         توانايي در مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         مهارت در تصميم گيري سيستمي و همه جانبه در حوزه فعاليت

-         آشنايي با علوم و فنون نوين مديريت

-         توانايي ايجاد انگيزه در كاركنان

-         برخورداري از روحيه تعامل، مشاركت‌پذيري و سعة صدر

-         توانايي برقراري ارتباط و تعامل سازنده با دستگاههاي اجرايي و سازمان‌هاي ذيربط

-         توانايي تجزيه و تحليل و تصميم گيري در مسائل مرتبط با حوزه كاري

-         برخورداري از روحيه مسئوليت پذيري، پاسخگويي و پاسخ خواهي در امور مربوط به حوزه كاري

-         توانايي برخورداري از نظرات مشورتي و كارشناسي و اعمال مديريت مشاركتي

-         توانايي طبقه بندي، تسهيم ، تشريك و توزيع اطلاعات

-         توانايي تفويض اختيارات و توانمندسازي مجموعه تحت مديريت

-         آشنايي با خصوصيات فرهنگي و اجتماعي استان

-         آشنايي با برنامه‌هاي توسعه اجتماعي و فرهنگي كشور

-         توانايي نظارت بر فعالیت تشكل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مطابق قوانین و مقررات

-         توانايي احصاي نيازهاي بهداشتي، فرهنگي و اجتماعي استان

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

آسيب‌هاي اجتماعي

آشنايي با پديده ها و آسيب هاي اجتماعي

روانشناسي اجتماعي

آشنايي با سازمان هاي مردم نهاد

آمايش سرزمين

مديريت زمان

ارزيابي عملكرد

حكومت ها و سازمان هاي محلي

مشاركت سياسي زنان از ديدگاه اسلام

تصميم گيري و حل مساله

تجزيه و تحليل سيستم ها

جامعه شناسي عمومي

آمار توصيفي

مديريت

مهارت هاي هفتگانه فن آوري اطلاعات

دوره هاي الزامي مديران مياني

مباني نظري انديشه هاي ديني امام خميني (ره)

وظايف و نقش هاي سرپرستي

 

 

 

 

 

 

 

 

آشنايي با روش ها و فنون كار با مديران مافوق

برنامه ريزي در دستگاههاي دولتي (تمركز بر فرآيندها)

فرآيند و فنون تصميم گيري (سازماني)

طراحي فرآيندها و ساختارهاي سازماني

مديريت ارتباطات سازماني

سيستمهاي اطلاعات مديريت (MIS )

مديريت عملكرد

مديريت منابع انساني

راهبردهاي آموزش و توان افزايي

مديريت منابع

رويكردهاي نوين مديريت دولتي

شفافيت و سلامت اداري

مديريت بودجه در بخش عمومي و رويكردهاي نوين آن

رهبري تحول در سازمان ها

انديشه هاي نو در مديريت

مديريت خصوصي سازي

ظرفيت سازي براي كوچك سازي

مديريت و مهندسي ارزش

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات

 

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: دفتر امور اجتماعي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : معاون مدير كل

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: كارشناس مطالعات اجتماعي)

6- شماره پست : 63-13

7- شرح وظايف پست :

 

1-      هماهنگي براي شناسايي نیازها و خصوصيات اجتماعی ، فرهنگی و رفاهي استان .

2-      هماهنگی برای بررسی و شناسایی مسائل ، مشكلات و آسیب های اجتماعی استان .

3-      جمع بندی و تدوین مشكلات اجتماعی بر مبناي بررسی های كارشناسي بعمل آمده و انعکاس آن به مراجع ذیربط .

4-      هماهنگي و پیگیری مسائل مربوط به امور بهداشتی ، آموزشی ، گردشگری ، امور جوانان و ارائه گزارش‌هاي لازم به مقامات ذيصلاح .

5-      هماهنگی و پیگیری لازم در انجام بهینه وظایف همکاران دفتر امور اجتماعی .

6-      هماهنگي براي ابلاغ قوانین ، آئین‌نامه ها و دستورالعمل‌های مربوط به دفتر ، به واحدها و فرمانداریهای تابعه و نظارت بر اجرای آنها .

7-   بررسی مشکلات و دریافت گزارش عملکرد از واحدهای ستادی و فرمانداری‌ها در ارتباط با حوزه فعالیت امور اجتماعی و سازمان‌هاي مردم نهاد.

8-      هماهنگی و تعامل برای تشکیل جلسات مورد نیاز و پیگیری مصوبات تا حصول نتیجه نهایی .

9-      بررسی و پیشنهاد راه کارهای ارتقاء کیفی وظایف مربوط به امور اجتماعی و سازمان‌هاي مردم نهاد به مدیر کل .

10-   نظارت و پيگيري براي انجام امور مربوط به سازمان‌هاي مردم نهاد .

11-   انجام امور مربوط به دبيرخانه سازمان‌هاي مردم نهاد .

12-   انجام سایر امور محوله از جانب مافوق .

 

 

 

 

 

 

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس يا دكترا در يكي از رشته هاي تحصيلي :

1- گروه علوم اجتماعي ، گروه روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز. 

2- روزنامه نگاري ، مطالعات خانواده ، مديريت دولتي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

 

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         توانايي برگزاري و اداره مؤثر جلسات

-         توانايي برنامه‌ريزي ميان مدت براي تحقق اهداف حوزه كاري

-         توانايي نظارت و كنترل بر نتايج و خروجي فرآيندها و فعاليتهاي مجموعه تحت مديريت

-         توانايي هدايت و رهبري كاركنان تحت مديريت

-         توانايي حل تعارضات گروهي و سازماني در حوزه فعاليت

-         توانايي ايجاد گروه و تيم هاي كاري اثربخش در واحد تحت مديريت

-         آشنايي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت

-         توانايي در مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         مهارت در تصميم گيري سيستمي و همه جانبه در حوزه فعاليت

-         آشنايي با علوم و فنون نوين مديريت

-         برخورداري از روحيه تعامل، مشاركت‌پذيري و سعة صدر

-         آشنايي با خصوصيات فرهنگي و اجتماعي استان

-         آشنايي با برنامه‌هاي توسعه اجتماعي و فرهنگي كشور

-         توانايي نظارت بر فعالیت تشكل‌ها و سازمان‌های مردم نهاد مطابق قوانین و مقررات

-         توانايي احصاي نيازهاي بهداشتي، فرهنگي و اجتماعي استان

 

 

 

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

آسيب‌هاي اجتماعي

آشنايي با پديده ها و آسيب هاي اجتماعي

روانشناسي اجتماعي

آشنايي با سازمان هاي مردم نهاد

آمايش سرزمين

مديريت زمان

ارزيابي عملكرد

حكومت ها و سازمان هاي محلي

 

 

 

 

مشاركت سياسي زنان از ديدگاه اسلام

تصميم گيري و حل مساله

تجزيه و تحليل سيستم ها

جامعه شناسي عمومي

آمار توصيفي

گذراندن دوره هاي الزامي مديران مياني

مديريت

مهارت هاي هفتگانه فن آوري اطلاعات

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات

 

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: دفتر امور اجتماعي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : مسئول دفتر

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: مسئول دفتر)

6- شماره پست : 64-13

7- شرح وظايف پست :

1-      تنظیم برنامه ها ، اوقات ملاقات و جلسات با رعايت اولويت .

2-      راهنمایی و پاسخگویی محترمانه به مراجعان و همكاران .

3-      آماده نمودن سوابق و اطلاعات مورد نياز جهت مطالعه مديركل قبل از شروع جلسات .

4-      هماهنگي و تمهيد مقدمات مورد نياز جهت برگزاری جلسات .

5-      ابلاغ دستورات صادره مديركل به اشخاص و واحدهاي ذيربط و پيگيري آنها .

6-      دريافت نامه ها ، اوراق ، پرونده ها و ساير مكاتبات رسيده به دفتر .

7-      دسته بندی و مرتب كردن نامه ها ، اوراق ، پرونده ها و ساير مكاتبات رسيده و ارائه آن به مسئولين ذيربط .

8-      تسريع در ارجاع نامه هاي دفتر به واحدها و افراد مرتبط .

9-      پيگيري نامه ها و ساير مكاتبات توزيع شده بين افراد ذيربط تا حصول نتیجه .

10-   بايگاني نامه ها ، اوراق ، پرونده ها و ساير مكاتبات موردي .

11-   تهيه پيش نويس برخي از نامه هاي مربوط به حوزه دفتر .

12-    تايپ نامه هاي كوتاه و فوري مورد نياز دفتر .

13-   پاسخگويي به مكالمات تلفني و برقراري ارتباطات تلفني مورد نياز دفتر .

14-   دريافت و ارسال اطلاعات مورد نياز دفتر از طريق اتوماسيون اداري و پست الكترونيك .

15-   دريافت و ارسال نمابرهاي (فاكس هاي) مورد نياز دفتر .

16-  تهيه ، تدوين و به هنگام نمودن اطلاعات مربوط به شماره تلفن ، نمابر ، پست الكترونيك و آدرس دستگاه هاي اجرايي ، دفاتر و واحدها و افراد مرتبط با اهداف و وظايف دفتر .

17-   پي گيري و تأمين ملزومات و اقلام مورد نياز دفتر .

18-   هماهنگي لازم براي پذیرایی مدیران ، کارکنان ، میهمانان و مراجعين به دفتر .

19-   انجام سایر امور محوله از جانب مافوق .

 

 

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن گواهينامه دانشنامه ليسانس يا فوق ليسانس در يكي از رشته هاي گروه امور اداري و مديريت ، گروه امور خدمات اداري ، علوم اجتماعي ، حقوق ، روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز               

 ساير شرايط: آشنايي با نرم افزارهاي تايپ مكاتبات و نرم افزارهاي اداري و داشتن مهارتهاي هفتگانه ICDL  طي دوره آموزشي مربوطه در زمينه برقراري ارتباطات و روابط عمومي ، گزارش نويسي و ... .

 

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         آشنايي با اصول و فنون روابط عمومي

-         توانايي در اداره امور دفتري

-         توانايي تهيه گزارش و تحليل اطلاعات

-         آشنايي با روش‌ها و فنون كار با مديران مافوق

-         آشنايي با مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         توانايي برنامه‌ريزي و هماهنگي كليه ملاقات‌ها و جلسات مدير مربوطه

 

 

 

 

 

 

 

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

روش پاسخگويي به مراجعين

شناخت افكار عمومي

ارتباطات مردمي

اصول و آداب تشريفات

هنر خوب نوشتن در روابط عمومي

اطلاع رساني و شيوه هاي آن

شناخت تعاريف و مفاهيم مشاركت

افكار سنجي

روش تحقيق

آئين نگارش مكاتبات اداري

اصول بايگاني

اصول گزارش نويسي

 

 

 

 

 

چگونگي تنظيم كارتابل، جلسات و ملاقات‌هاي مدير

آشنايي با اينترنت و كاربرد آن در اداره امور دفتري

فن بيان و آئين سخنوري

خلاصه سازي مكاتبات و نوشته هاي اداري

ارتباطات سازماني

اداره امور دفتري

ماشين هاي مورد استفاده در دفاتر

امور مالي مسئولان دفاتر

قوانين و مقررات اداري و استخدامي

حفاظت اسناد و مدارك طبقه بندي شده

مسئولان دفاتر مديران

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات

 

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: دفتر امور اجتماعي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : کارشناس مسئول امور اجتماعي

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: كارشناس مطالعات اجتماعي)

6- شماره پست : 65-13

7- شرح وظايف پست :

 

1-      مطالعه ، تجزيه و تحليل و شناسایی خصوصیات فرهنگی ، اجتماعی ، رفاهی و بهداشتي استان و ارائه راه کار به مقامات مافوق .

2-   مطالعه ، تجزيه و تحليل و شناسایی مسائل ، مشكلات و آسيب هاي اجتماعي در سطح استان و ارائه راه كارهاي مناسب جهت رفع آنها .

3-      هماهنگي و تماس مستمر با ارگان‌ها و سازمان‌های مرتبط با امور اجتماعی در چارچوب اجراي برنامه های توسعه .

4-      تجزيه و تحليل آمار مربوط به جرائم اجتماعی و ارائه پيشنهادات مناسب براي جلوگيري از آنها .

5-      پيگيري لازم براي انجام امور مربوط به تشكيل و فعاليت شوراي نامگذاري استان .

6-   بررسي درخواست هاي مربوط به نامگذاري و تغيير نام واحدهاي مختلف تقسيمات كشوري و اماكن عمومي در سطح استان و ارائه پيشنهادات لازم به مقام مافوق .

7-      نظارت و پيگيري لازم در مورد بهبود وضع اماکن عمومی .

8-      انجام امور مربوط به برگزاری سمینارهای مختلف اجتماعی و پیگیری تصمیمات .

9-      هماهنگي براي اجراي برنامه هاي فرهنگي در دستگاه هاي اجرايي و ارائه پيشنهادات لازم .

10-   انجام امور مربوط به دبيرخانه كار گروه اجتماعي فرهنگي .

11-   هماهنگي لازم با مراكز پژوهشي استان در زمينه امور فرهنگي و اجتماعي .

12-   انجام سایر امور محوله از جانب مافوق .

 

 

 

 

 

 

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس يا دكترا در يكي از رشته هاي تحصيلي :

1- گروه علوم اجتماعي ، گروه روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز. 

2- روزنامه نگاري ، مطالعات خانواده ، مديريت دولتي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

 

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         توانايي انجام تحقيقات و مطالعات كاربردي مرتبط با حوزه كاري

-         توانايي تهيه گزارش‌هاي تحليلي در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي

-         توانايي گردآوري آمار و اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها

-         آشنايي با روش‌ها و اصول مكاتبات اداري

-         تسلط بر كليه نرم افزارهاي تخصصي مربوط به حوزه فعاليت

-         آشنايي كافي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت

-         آشنايي با برنامه‌هاي توسعه اجتماعي و فرهنگي كشور

-         توانايي مطالعه پديده‌هاي اجتماعي و آسيب شناسي آنها

-         توانايي در مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         توانايي برقراري ارتباط و تعامل سازنده با رده‌هاي هم سطح، مافوق و ارباب رجوع

 

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

روانشناسي سياسي

تاريخ روابط خارجي ايران 1

تاريخ روابط خارجي ايران 2

قوانين و مقررات و مصوبات و بخشنامه‌هاي مربوط به پديده‌ها و آسيبهاي اجتماعي

جمعيت شناسي ايران 1

جمعيت شناسي ايران 2

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 1

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 2

حكومت ها و سازمان هاي محلي (1)

حكومت ها و سازمان هاي محلي (2)

اصول و مباني فرهنگ شناسي 1

اصول و مباني فرهنگ شناسي 2

افكار سنجي

مهندسي فرهنگي كشور

برنامه ريزي اوقات فراغت جوانان

بودجه بندي ، انواع آن و شيوه هاي ابلاغ بودجه به دستگاهها

پول‌شويي (اختصاصي)

 

 

روش تحقيق

برنامه ريزي شهري

مهاجرت و توسعه شهري

برنامه چهارم توسعه اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي كشور

برنامه ريزي اجتماعي

ژئوپلتيك فرهنگي و امنيت ملي

جمعيت شناسي اقتصادي و اجتماعي

جامعه شناسي توسعه

جامعه شناسي شهري

جامعه شناسي سازمانها

تحقيقات كمي و كيفي

آمار توصيفي و استنباطي

مباني و اصول برنامه ريزي

نگرش سنجي

SPSS

آمار در علوم اجتماعي

مهارتهاي هفتگانه فن آوري اطلاعات

 

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات

 

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: دفتر امور اجتماعي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : کارشناس امور اجتماعي

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: كارشناس مطالعات اجتماعي)

6- شماره پست : 66-13

7- شرح وظايف پست :

 

1-   تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات در زمينه خصوصيات فرهنگي ، اجتماعي ، رفاهي و بهداشتي استان بر مبناي داده هاي مأخوذه با اولويت معاونت برنامه ريزي استانداري .

2-   تجزيه و تحليل آمار و اطلاعات در زمينه آسيب‌ها و جرائم اجتماعي در سطح استان بر مبناي داده هاي مأخوذه با اولويت اداره سياسي استانداري .

3-      انجام امور مربوط به دبيرخانه كار گروه اجتماعي و فرهنگي و برگزاري جلسات و پيگيري مصوبات .

4-   نظارت و پيگيري اجراي مصوبات كميته ساماندهي بند « ي » ماده 104 قانون برنامه چهارم توسعه و قوانين مشابه در برنامه هاي بعدي .

5-      نظارت و پيگيري امور مربوط به ستاد ساماندهي متكديان .

6-   نظارت بر اجراي برنامه هاي فرهنگي دستگاه هاي اجرايي استان بر اساس اطلاعات مأخوذه از معاونت برنامه ريزي استانداري و ديگر دستگاه ها و نهادها و ارائه پيشنهادات لازم براي غناي برنامه ها .

7-      نظارت بر عملكرد دستگاه هاي اجرايي در خصوص مراجعات و مكاتبات مربوط به مسائل و مشكلات اجتماعي .

8-      هماهنگي و همكاري با مراكز پژوهشي استان در زمينه مسائل فرهنگي و اجتماعي .

9-      هماهنگي با كارشناسان فرمانداري‌ها در انجام امور محوله .

10-   پيگيري امور مربوط به مناسبت‌هاي مهم سال و هماهنگي با دستگاه هاي مربوط .

11-   بررسي لازم براي شناخت و بهبود زمينه هاي مشاركت مردم در موضوعات اجتماعي و پيشنهاد راه كارهاي مناسب به مافوق .

12-   انجام سایر امور محوله از جانب مافوق .

 

 

 

 

 

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس يا دكترا در يكي از رشته هاي تحصيلي :

1- گروه علوم اجتماعي ، گروه روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

2- روزنامه نگاري ، مطالعات خانواده ، مديريت دولتي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

 

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         توانايي انجام تحقيقات و مطالعات كاربردي مرتبط با حوزه كاري

-         توانايي تهيه گزارش‌هاي تحليلي در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي

-         توانايي گردآوري آمار و اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها

-         آشنايي با روش‌ها و اصول مكاتبات اداري

-         تسلط بر كليه نرم افزارهاي تخصصي مربوط به حوزه فعاليت

-         آشنايي كافي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت

-         آشنايي با برنامه‌هاي توسعه اجتماعي و فرهنگي كشور

-         توانايي مطالعه پديده‌هاي اجتماعي و آسيب شناسي آنها

-         توانايي در مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         توانايي برقراري ارتباط و تعامل سازنده با رده‌هاي هم سطح، مافوق و ارباب رجوع

 

 

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

روانشناسي سياسي

تاريخ روابط خارجي ايران 1

تاريخ روابط خارجي ايران 2

قوانين و مقررات و مصوبات و بخشنامه‌هاي مربوط به پديده‌ها و آسيبهاي اجتماعي

جمعيت شناسي ايران 1

جمعيت شناسي ايران 2

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 1

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 2

حكومت ها و سازمان هاي محلي (1)

حكومت ها و سازمان هاي محلي (2)

اصول و مباني فرهنگ شناسي 1

اصول و مباني فرهنگ شناسي 2

افكار سنجي

مهندسي فرهنگي كشور

برنامه‌ريزي اوقات فراغت جوانان

بودجه بندي ، انواع آن و شيوه هاي ابلاغ بودجه به دستگاهها

 

 

پول‌شويي (اختصاصي)

روش تحقيق در علوم اجتماعي

برنامه ريزي شهري در ايران

مذاكره جلسات

جمعيت شناسي اقتصادي و اجتماعي

جامعه شناسي شهري

جامعه شناسي توسعه

جامعه شناسي جمعيت

تحليل مدلهاي برنامه ريزي اجتماعي

نگرش سنجي

مباني برنامه ريزي شهري

فنون پيش بيني در برنامه ريزي شهري

مباني و اصول برنامه ريزي در توسعه ملي و منطقه اي

مهارتهاي هفتگانه فن آوري اطلاعات

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات

 

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: دفتر امور اجتماعي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : كاردان امور اجتماعي

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: كاردان مطالعات اجتماعي)

6- شماره پست : 67-13

7- شرح وظايف پست :

 

1-      جمع آوری اطلاعات و آمار لازم به منظور بررسی و پیگیری موضوعات ارجاعی در زمینه مسائل اجتماعی .

2-      انجام بررسی های مقدماتی در زمینه مسائل اجتماعی و ارائه نتایج به مقامات مافوق .

3-      شناسايي مشکلات اجرایی برنامه های اجتماعی و رفاهی و انعكاس آنها به مقامات مافوق .

4-      تماس با واحدهای مربوطه و پیگیری جهت اجرای برنامه های اجتماعی و رفع مشکلات و موانع .

5-      همكاري در انجام امور مختلف در ارتباط با رفاه عمومی ، بهداشتی ، طبقات کم درآمد و گروههای خاص استان .

6-      راهنمايي و پاسخگويي به مراجعان در زمينه مسائل اجتماعي .

7-      پیگیری امور محوله در ارتباط با مسائل اجتماعي و فرهنگي .

8-      گردآوري اطلاعات و انجام بازرسي هاي لازم از وضعيت اماكن عمومي استان .

9-      همكاري در برگزاري مناسبت‌های مهم سال .

10-   همکاری با کارشناسان امور اجتماعي در انجام امور مربوطه .

11-   انجام سایر امور محوله از جانب مافوق.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن مدرك تحصيلي فوق ديپلم يا ليسانس در يكي از رشته هاي تحصيلي :

1- گروه علوم اجتماعي ، گروه روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

2- روزنامه نگاري ، تربيت معلم مطالعات اجتماعي ، مديريت دولتي ، امور دولتي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

 

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         توانايي تهيه گزارش در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي

-         توانايي گردآوري آمار و اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها

-         آشنايي با روش‌ها و اصول مكاتبات اداري

-         آشنايي كافي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت

-         توانايي بررسي پديده‌هاي اجتماعي و آسيب شناسي آنها

-         توانايي در مهارت‌هاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         توانايي برقراري ارتباط و تعامل سازنده با رده‌هاي هم سطح، مافوق و ارباب رجوع

 

 

 

 

 

 

 

 

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

روان‌شناسي سياسي

تاريخ روابط خارجي ايران 1

تاريخ روابط خارجي ايران 2

قوانين و مقررات و مصوبات و بخشنامه‌هاي مربوط به پديده‌ها و آسيبهاي اجتماعي

جمعيت شناسي ايران 1

جمعيت شناسي ايران 2

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 1

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي2

 

 

 

 

 

 

 

حكومت ها و سازمان هاي محلي (1)

حكومت ها و سازمان هاي محلي (2)

اصول و مباني فرهنگ شناسي 1

اصول و مباني فرهنگ شناسي 2

برنامه ريزي اوقات فراغت جوانان

پول‌شويي (اختصاصي)

 

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات

 

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: دفتر امور اجتماعي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست: کارشناس‌مسئول امور اجتماعي (سازمانهای مردم نهاد)

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: كارشناس مطالعات اجتماعي)

6- شماره پست : 68-13

7- شرح وظايف پست :

 

1-      بررسی و شناسايي زمینه های مشاركت مردم در موضوعات اجتماعی و ارائه راهكارهای مناسب در جهت افزایش آن در استان .

2-      هماهنگي و پيگيري امور مربوط به سازمان‌ها و مؤسسات رفاهي ، خيريه و عام المنفعه استان .

3-      بررسي عوامل مؤثر در اجراي برنامه هاي اجتماعي و بكارگيري آنها از طريق سازمان‌هاي مردم نهاد .

4-      انجام امور مربوط به تقویت و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد و نظارت مستمر بر فعاليت آنها .

5-      هماهنگي و نظارت بر امور مربوط به تأسيس و صدور پروانه براي سازمان‌هاي مردم نهاد .

6-      هماهنگي و نظارت بر اجرای سیاست های اجتماعی دولت از طریق سازمان‌های مردم نهاد .

7-      بررسی و رسیدگی به گزارشات و شكایات واصله مربوط به سازمان‌های مردم نهاد و ارائه نظرات به مقام مافوق .

8-      جمع‌بندي و تحليل گزارش عملکرد واحدهای ستادی و فرمانداری‌ها در ارتباط با حوزه فعالیت امور اجتماعی و سازمان‌هاي مردم نهاد.

9-      انجام امور مربوط به سازمان‌هاي مردم نهاد و تشكيل جلسات مربوطه و پيگيري مصوبات .

10-   انجام امور مربوط به دبيرخانه سازمان‌هاي مردم نهاد .

11-   انجام سایر امور محوله از جانب مافوق .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس يا دكترا در يكي از رشته هاي تحصيلي :

1- گروه علوم اجتماعي ، گروه روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز. 

2- روزنامه نگاري ، مطالعات خانواده ، مديريت دولتي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

 

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         توانايي انجام تحقيقات و مطالعات كاربردي مرتبط با حوزه كاري

-         توانايي تهيه گزارش‌هاي تحليلي در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي

-         توانايي گردآوري آمار و اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها

-         آشنايي با روش‌ها و اصول مكاتبات اداري

-         تسلط بر كليه نرم افزارهاي تخصصي مربوط به حوزه فعاليت

-         آشنايي كافي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت

-         آشنايي با برنامه‌هاي توسعه اجتماعي و فرهنگي كشور

-         توانايي در مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         توانايي برقراري ارتباط و تعامل سازنده با رده‌هاي هم سطح، مافوق و ارباب رجوع

-         توانايي در پيشنهاد راهكارهای مناسب براي افزایش مشاركت مردم در موضوعات اجتماعی

-         توانايي ارزيابي عملكرد سازمان‌های مردم نهاد مطابق با قوانین و مقررات

-         توانايي در بررسی و مطالعه راهكارهای تشویقي و ارتقاء كیفی سازمان‌های مردم نهاد

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

روانشناسي سياسي

تاريخ روابط خارجي ايران 1

تاريخ روابط خارجي ايران 2

قوانين و مقررات و مصوبات و بخشنامه‌هاي مربوط به پديده‌ها و آسيبهاي اجتماعي

جمعيت شناسي ايران 1

جمعيت شناسي ايران 2

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 1

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 2

حكومت ها و سازمان هاي محلي (1)

حكومت ها و سازمان هاي محلي (2)

اصول و مباني فرهنگ شناسي 1

اصول و مباني فرهنگ شناسي 2

برنامه ريزي اوقات فراغت جوانان

بودجه بندي ، انواع آن و شيوه هاي ابلاغ بودجه به دستگاهها

پول‌شويي (اختصاصي)

مهندسي فرهنگي

 

 

مباني و اصول برنامه ريزي

تحقيقات كمي و كيفي

آمار توصيفي و استنباطي

روش تحقيق

افكار سنجي

برنامه ريزي شهري

مهاجرت و توسعه شهري

برنامه چهارم توسعه اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي كشور

برنامه ريزي اجتماعي

ژئوپلتيك فرهنگي و امنيت ملي

جمعيت شناسي اقتصادي و اجتماعي

جامعه شناسي توسعه

جامعه شناسي شهري

جامعه شناسي سازمانها

مهارت هاي هفتگانه فن آوري اطلاعات

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات

 

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: دفتر امور اجتماعي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : کارشناس امور اجتماعی (سازمانهای مردم نهاد)

5- نوع پست : ثابت (رشته شغلي: كارشناس مطالعات اجتماعي)

6- شماره پست : 69-13

7- شرح وظايف پست :

 

1-      بررسی و شناسايي زمینه های مشاركت مردم در موضوعات اجتماعی و ارائه راهكارهای مناسب در جهت افزایش آن در استان .

2-      هماهنگي و پيگيري امور مربوط به سازمان‌ها و مؤسسات رفاهي ، خيريه و عام المنفعه استان .

3-      بررسي عوامل مؤثر در اجراي برنامه هاي اجتماعي و بكارگيري آنها از طريق سازمان‌هاي مردم نهاد .

4-      انجام امور مربوط به تقویت و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد و نظارت مستمر بر فعاليت آنها .

5-      هماهنگ‌سازي و انجام امور مربوط به تأسيس و صدور پروانه براي سازمان‌هاي مردم نهاد .

6-      هماهنگي و نظارت بر اجرای سیاست های اجتماعی دولت از طریق سازمان‌های مردم نهاد .

7-      بررسی و رسیدگی به گزارشات و شكایات واصله مربوط به سازمان‌های مردم نهاد و ارائه نظرات به مقام مافوق .

8-      جمع‌بندي و تحليل گزارش عملکرد واحدهای ستادی و فرمانداری‌ها در ارتباط با حوزه فعالیت امور اجتماعی و سازمان‌هاي مردم نهاد.

9-      انجام امور مربوط به سازمان‌هاي مردم نهاد و تشكيل جلسات مربوطه و پيگيري مصوبات .

10-   انجام امور مربوط به دبيرخانه سازمان‌هاي مردم نهاد .

11-   انجام سایر امور محوله از جانب مافوق .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8- شرايط احراز:

دارا بودن مدرك تحصيلي ليسانس يا فوق ليسانس يا دكترا در يكي از رشته هاي تحصيلي :

1- گروه علوم اجتماعي ، گروه روانشناسي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز. 

2- روزنامه نگاري ، مطالعات خانواده ، مديريت دولتي و حصول تجارب مربوط طبق جدول شرايط احراز.

 

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         توانايي انجام تحقيقات و مطالعات كاربردي مرتبط با حوزه كاري

-         توانايي تهيه گزارش‌هاي تحليلي در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي

-         توانايي گردآوري آمار و اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها

-         آشنايي با روش‌ها و اصول مكاتبات اداري

-         تسلط بر كليه نرم افزارهاي تخصصي مربوط به حوزه فعاليت

-         آشنايي كافي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت

-         آشنايي با برنامه‌هاي توسعه اجتماعي و فرهنگي كشور

-         توانايي در مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         توانايي برقراري ارتباط و تعامل سازنده با رده‌هاي هم سطح، مافوق و ارباب رجوع

-         توانايي در پيشنهاد راهكارهای مناسب براي افزایش مشاركت مردم در موضوعات اجتماعی

-         توانايي ارزيابي عملكرد سازمان‌های مردم نهاد مطابق با قوانین و مقررات

-         توانايي در بررسی و مطالعه راهكارهای تشویقي و ارتقاء كیفی سازمان‌های مردم نهاد

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

روانشناسي سياسي

تاريخ روابط خارجي ايران 1

تاريخ روابط خارجي ايران 2

قوانين و مقررات و مصوبات و بخشنامه‌هاي مربوط به پديده‌ها و آسيبهاي اجتماعي

جمعيت شناسي ايران 1

جمعيت شناسي ايران 2

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 1

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 2

حكومت ها و سازمان هاي محلي (1)

حكومت ها و سازمان هاي محلي (2)

اصول و مباني فرهنگ شناسي 1

اصول و مباني فرهنگ شناسي 2

برنامه ريزي اوقات فراغت جوانان

بودجه بندي ، انواع آن و شيوه هاي ابلاغ بودجه به دستگاهها

پول‌شويي (اختصاصي)

مهندسي فرهنگي

 

 

مباني و اصول برنامه ريزي

تحقيقات كمي و كيفي

آمار توصيفي و استنباطي

روش تحقيق

افكار سنجي

برنامه ريزي شهري

مهاجرت و توسعه شهري

برنامه چهارم توسعه اجتماعي ، فرهنگي و اقتصادي كشور

برنامه ريزي اجتماعي

ژئوپلتيك فرهنگي و امنيت ملي

جمعيت شناسي اقتصادي و اجتماعي

جامعه شناسي توسعه

جامعه شناسي شهري

جامعه شناسي سازمانها

مهارت هاي هفتگانه فن آوري اطلاعات

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات

 

 

 

 

شناسنامه پست‌هاي سازماني

1- وزارت/ موسسه : استانداري زنجان

2- واحد سازماني: دفتر امور اجتماعي

3- محل جغرافيایي خدمت : شهرستان زنجان

4- عنوان پست : كمك‌کارشناس امور اجتماعي (سازمانهای مردم نهاد)

5- نوع پست : ثابت

6- شماره پست : 71-13

7- شرح وظايف پست :

 

1-      پيگيري امور مربوط به سازمان‌ها و مؤسسات رفاهي ، خيريه و عام المنفعه استان .

2-      پيگيري اجراي برنامه هاي اجتماعي از طريق سازمان‌هاي مردم نهاد .

3-      انجام امور مربوط به تقویت و توانمندسازی سازمان‌های مردم نهاد .

4-      انجام امور مربوط به تأسيس و صدور پروانه براي سازمان‌هاي مردم نهاد .

5-      هماهنگي و نظارت بر اجرای سیاست های اجتماعی دولت از طریق سازمان‌های مردم نهاد .

6-      رسیدگی به گزارشات و شكایات واصله مربوط به سازمان‌های مردم نهاد و ارائه نظرات به مقام مافوق .

7-      پيگيري و جمع‌بندي گزارش عملکرد واحدهای ستادی و فرمانداری‌ها در ارتباط با حوزه فعالیت امور اجتماعی و سازمان‌هاي مردم نهاد.

8-      انجام امور مربوط به سازمان‌هاي مردم نهاد و تشكيل جلسات مربوطه و پيگيري مصوبات .

9-      انجام امور مربوط به دبيرخانه سازمان‌هاي مردم نهاد .

10-   انجام سایر امور محوله از جانب مافوق .

 

 

 

 

 

 

 

 

 

8- شرايط احراز:

 

از تاريخ 9/4/1383 طي بخشنامه شماره 59866/1802 رشته شغلي مذكور از رشته هاي شغلي حذف شده است . لذا ادامه خدمت مستخدميني كه تا اين تاريخ بر اساس ضوابط قبلي در رشته هاي شغلي ذيربط به خدمت اشتغال داشته اند بلامانع مي‌باشد .

 

9- توانمنديهاي مورد نياز :

-         توانايي تهيه گزارش در حوزه‌هاي اجتماعي و فرهنگي

-         توانايي گردآوري آمار و اطلاعات و تجزيه و تحليل آنها

-         آشنايي با روش‌ها و اصول مكاتبات اداري

-         آشنايي كافي با مجموعه قوانين و مقررات مرتبط با حوزه فعاليت

-         توانايي بررسي پديده‌هاي اجتماعي و آسيب شناسي آنها

-         توانايي در مهارتهاي هفتگانه فنآوري اطلاعات

-         توانايي برقراري ارتباط و تعامل سازنده با رده‌هاي هم سطح، مافوق و ارباب رجوع

 

 

 

 

 

 

 

 

10- دوره هاي آموزشي مورد نياز :

روان‌شناسي سياسي

تاريخ روابط خارجي ايران 1

تاريخ روابط خارجي ايران 2

قوانين و مقررات و مصوبات و بخشنامه‌هاي مربوط به پديده‌ها و آسيبهاي اجتماعي

جمعيت شناسي ايران 1

جمعيت شناسي ايران 2

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي 1

نماگر سرمايه اجتماعي و پيامدهاي آن بر توسعه اجتماعي ، اقتصادي2

 

 

 

 

حكومت ها و سازمان هاي محلي (1)

حكومت ها و سازمان هاي محلي (2)

اصول و مباني فرهنگ شناسي 1

اصول و مباني فرهنگ شناسي 2

برنامه ريزي اوقات فراغت جوانان

پول‌شويي (اختصاصي)

 

مسئولين مربوطه

عنوان پست سازماني

نام و نام خانوادگي

تاريخ

امضاء

نسخه:

تعيين كننده وظايف

 

 

 

 

تأييد كننده وظايف

 

 

 

 

مسؤل واحدتشكيلات